استاندار فارس:اینگونه تجمعات کاملا غیر قانونی بوده و به طور حتم شرکت کنندگان در این برنامه ها به دنبال پیشرفت شهرستان کازرون نیستند.
کد خبر: ۶۰۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ 17 May 2018

 اوضاع کازرون تحت کنترل است | آمار کشته ها یک نفر است 

اسماعیل تبادار با اشاره به وضعیت شهرستان کازرون تاکید کرد: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و آنچه مورد تایید است تنها ۱ کشته است.

وی تصریح کرد: درگیری پراکنده در برخی مناطق وجود دارد اما وضعیت تحت کنترل است.

تبادار یادآور شد: اینگونه تجمعات کاملا غیر قانونی بوده و به طور حتم شرکت کنندگان در این برنامه ها به دنبال پیشرفت شهرستان کازرون نیستند.

استاندار فارس تصریح کرد: وضعیت شهرستان به طور کامل تحت کنترل است.


 شرح وقایع دیشب کازرون از زبان معاون استاندار 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گزارشی از اتفاقات دو روز اخیر کازرون داد.وی در این خصوص گفت: عده ای فرصت طلب، شایعه تقسیم کازرون و شکل گیری شهرستان جدید را بهانه و دستاویزی برای تحریک برخی افراد به برپایی تجمع های غیر قانونی کرده اند.

هادی پژوهش جهرمی افزود: به دنبال فراخوان شبکه های مجازی مبنی بر دعوت از مردم برای برپایی تجمع در کازرون، صبح روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه جاری حدود 300 نفر در میدان شهدای این شهر تجمع و اقدام به سردادن شعارهایی کردند.
وی ادامه داد: به دنبال برپایی این تجمع، نیروی انتظامی همراه با خویشتنداری اقدام به پراکنده کردن جمعیت کرد و تعدادی از افرادی که نقش تحریک کننده داشتند و هتاکی می کردند نیز توسط ضابطان قضایی دستگیر شدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: به دنبال این دستگیری ها، عصر چهارشنبه 26 اردیبهشت، تعدادی پس از تجمع در مقابل یکی از مقرهای نیروی انتظامی به دنبال تحریک هایی که انجام شد به قصد رهایی بازداشت شدگان به مقر پلیس حمله کردند و با سنگ شیشه های مقر پلیس را نیز شکستند اما با مقاومت پلیس مواجه شدند.
پژوهش جهرمی بیان کرد: در جریان این حادثه 2 نفر از عوامل نیروی انتظامی و 9 نفر از حمله کنندگان به مقر پلیس زخمی شدند که یکی از زخمی های جمعیت معترضان، پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.
وی افزود: در ادامه این تجمع های غیر قانونی، صبح امروز (پنجشنبه) نیز عده ای که بعضا سلاح سرد به همراه داشتند دست به تجمع زده و ضمن حمله به نیروهای انتظامی اقدام به آتش زدن 2 دستگاه خودرو پلیس کردند.


 اعتراضات کازرونی ها ریشه یکساله دارد و تقصیر دولت است 

 امام جمعه شهرستان کازرون با بیان اینکه بی‌تدبیری دولتمردان در کازرون مردم را به جان یکدیگر انداخته است، گفت: در یکی دو روز گذشته جریانات ضدانقلاب و گروهک‌ها از این قضیه سوء استفاده می‌کنند و می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه شهرستان کازرون با اشاره به تجمع اعتراضی مردم در مخالفت با تقسیم شهرستان کازرون و با بیان این که در شرایط فعلی بحث تقسیم شهرستان کازرون یک بحث حاشیه‌ای محسوب می‌شود، اظهار داشت: مسئله تقسیمات کشوری در شهرستان کازرون و بی‌تدبیری دولتمردان منجر به تجمعات اعتراضی مردم در مخالفت با این مسئله شده و وقتی اولویت‌ها رعایت نشود و بهانه دست ضدانقلاب بدهند، همین قضایا می‌شود.
 
وی با بیان این که چون در میان مردم بودیم این مسائل را از یک سال پیش هشدار می‌دادیم، ولی متأسفانه توجه لازم نشد، تصریح کرد: اعتراضات مردمی در این شهرستان از مرداد سال گذشته شروع شد، اما توجه کافی به این اعتراضات نشد.

امام جمعه شهرستان کازرون افزود: در یکی دو روز گذشته، جریانات ضدانقلاب و گروهک‌ها از این قضیه سوء استفاده می‌کنند و می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند خاطرنشان کرد: توقع داریم که مسئولین تدبیری بیندیشند و مسائل اصلی کشور را فدای مسائل فرعی نکنند.


 اطلاعیه وزارت کشور در خصوص حوادث دیشب در کازرون 

  
باسمه تعالی
مردم شریف و آگاه کازرون
با اعلام تأسف از حوادث شب گذشته در شهرستان کازرون، معتقدیم؛ این حوادث، بیش از آنکه جنبه تقسیماتی داشته باشد ریشه در عوامل دیگری دارد که باید مورد شناسایی دقیق قرار گیرد.
در این خصوص وزارت کشور با دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی و بررسی موضوع از نزدیک در قالب اعزام کارشناسان در چندین نوبت و همچنین حضور مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری در منطقه، در تلاش بوده تا نگرانی‌های مردم شریف کازرون را لحاظ نماید و به همین منظور با تقاضای صاحب نظران منطقه و به منظور بررسی دقیق و لحاظ پیشنهادات مردمی و رفع کاستی های موجود، طرح پیشنهادی تا تامین خواسته های کارشناسی و منطقی مردم منطقه در دفتر تقسیمات کشوری متوقف شده است.
وزارت کشور در مساله تقسیمات کشوری در عین استمرار همفکری با دلسوزان و صاحب نظران از اقشار گوناگون منطقه، از مردم آگاه و متدین کازرون می خواهد با حفظ آرامش و هوشیاری انقلابی خود مراقب دسیسه های معاندان و سایت های ضد انقلاب و اهداف شوم دشمنان این آب و خاک باشند و اجازه ندهند امنیت اجتماعی منطقه مختل و فضای ناامنی حاکم شود.
در این راستا با عناصری که با اهداف دیگری سعی در برهم زدن نظم و امنیت عمومی داشته اند برخورد قاطع قانونی انجام خواهد شد.
هر چند، مسیر طی شده در بحث تقسیمات کشوری، مبتنی بر قانون، عقلانیت و منطق است، لکن، بر همین اساس، یقیناً مصالح و ملاحظات منطقه مبتنی بر تعامل و همفکری مورد توجه جدی خواهد بود.

 


درهمین‌زمینه:

تصاویر مصدومان درگیری های دیشب کازرون
تبدیل هنرمندانه اعتراضات مسالمت آمیز به آشوب توسط مسئولان استان فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار